Dag 5 - 4 april - Een zeedag.

4 april 2016

Royal PrincessUitslapen, jawel want we blijven aan boord een hele dag lang. Uitslapen jaja, ben nog steeds niet gewend aan het slapen in een schommel, wiegend in een plas water, want 3 keer op 1 nacht het plashokje visiteren is toch wel iets aan de hoge kant. Maar goed, geen punt, dan maar niet uitslapen en gewoon lekker relaxen aan boord van ons zeefort.

BingoVoor je het weet schieten de uren voorbij en Derck en ik wilden om 10:30 uur Bingo spelen, hahahahaha Bingo, je weet wel dat spelletje voor de ouwetjes waar je wel snel de cijfertjes moet volgen maar geenszins bij hoeft na te denken. De lady’s gingen…….jawel, ook aan boord van zo’n drijfbak kan je shoppen en weet je, nog leuker is dat het shoppen dan ook aanleiding is voor een shopshow, zo’n show waar je gek gemaakt wordt met mooie hebbedingetjes en kortingsbonnetjes, dan krijg je korting op een artikel waar je thuis gewoon hetzelfde voor betaalt als op het schip met korting hahaha. De rederij van de Royal Princess heeft echt rekenkundigen in dienst.

BingoMaar goed, Derck en ondergetekende hebben een stift gehaald om de nummertjes aan te tippen en konden we nu dus op onze gratis speelkaartje proberen om 1000 dollar te winnen. Jawel, maar dan wel met een addertje onder het bekende gras. Want zoals ik al zei rekenen kunnen ze. Er waren mensen die een groot aantal kaarten hadden gekocht en daar zit dan weer een voordeeltje aan vast.

Maar goed het is fun en dat moet je niet laten gaan toch. En tenslotte moeten we de vrouwen verwennen om hun artikeltjes te kopen dus moeten we besparen op de Bingo kaarten. Fun? Jawel het was best leuk, maar om 1000 dollar te winnen moest men een volle kaart spelen en moest je ook elk nummertje aan kunnen tippen en zodra je 1 nummertje miste, miste je dus ook de 1000 dollar. Er werden 51 nummers opgenoemd en als er dan geen Bingo viel dan werd de prijs van 1000 naar 465 gebracht en jawel daar viel wel een Bingo op. Ohh voor ik vergeet niet bij ons dus. Pfff ik en iets winnen zou een wonder zijn. Nee ik ben geboren om te verliezen, ik denk dat ik te stout ben.

We ontmoeten elkaar weer ergens op een dek en hebben weer een zalige “gratis” lunch verorberd. De middag en avond hebben we doorgebracht met een groot aantal faciliteiten die het schip je biedt tijdens zo’n reis. Morgen wordt weer een doe dag, want dan worden we weer de wal op geschopt.